Nek- en rugklachten bij kinderen
new

Nek- en rugklachten bij kinderen

Veel nek- en rugklachten bij kinderen ontstaan door een verkeerde houding bij smartphone en tablet gebruik. Eigenlijk hoor je een smartphone of tablet naar je gezicht te brengen, zodat het hoofd rechtop blijft. Maar vaak gebeurt het tegenovergestelde: kinderen laten hun hoofd voorover zakken en dat heeft een enorme impact op de nekspieren. Gemiddeld weegt een hoofd 5 kilo, maar als je je kin op je borst hebt, weegt een hoofd ongeveer 27 kilo! Dat is veel te zwaar voor de spieren in je nek.

Hoe kun je nek- en rugklachten voorkomen?

  1. Een goede houding
    Goed rechtop zitten en met name letten op de schouders of deze ontspannen naar beneden hangen.
  2. Liggend op de iPad
    Kinderen liggend op de iPad laten spelen zorgt voor een sterkere rug en nek.
  3. Buiten spelen
    Lekker in de frisse lucht spelen en bewegen. Buiten spelen is ook erg belangrijk voor de motorische ontwikkeling!
  4. Spreek een tijdslimiet af
    Uren in dezelfde houding zitten is niet goed voor de rug en nek. Probeer daarom een tijd af te spreken en af te wisselen met bijvoorbeeld buiten spelen.
img

Wat is psychomotorische therapie?

20 maart 2019 Lees meer
img

Kindcentrum Prins Willem Alexander in Nijkerk

5 maart 2019 Lees meer
img

Nek- en rugklachten bij kinderen

28 februari 2019 Lees meer